Indítsd tiszta lappal az évet: 4 tipp, hogy hogyan vágj bele az újévi diétába

Új év, új célok, mindenkinek más, de legtöbben az életmódváltást mellett döntenek. Az életmódváltás komoly elhatározás, így érdemes tisztában lenni azokkal a fontos lépésekkel, amelyeket javasolt betartani a diéta előtt annak érdekében, hogy minél hatékonyabb és fenntarthatóbb legyen. Íme 4 tipp, hogy miket érdemes beiktatnunk, mielőtt belevágunk a diétába – szakértő tippjeivel.

Akár fogyás, akár izomtömegnövelés, vagy teljesítményfokozás, esetleg az egészségi állapot javítása érdekében vágunk bele az életmódváltásba, fontos, hogy a testünket és a lelkünket is felkészítsük előtte, például egy tisztítókúrával.

1., Iktassunk be tisztítónapokat

A méregtelenítést a szervezetünk végzi, azonban érdemes tisztítónapokat beiktatunk, amikor nem viszünk be mesterséges anyagokat, csak tápanyagokban, vitaminokban és antioxidánsokban gazdag zöldségeket, gyümölcsöket. Ezáltal a szervezetünk hatékonyabban méregtelenít, ugyanis azokon a napokon, amikor nem terheljük le méreganyagokkal, a szervezetünk az egészséges anyagcsere-folyamatokra tud teljes mértékben fókuszálni. Tisztítónapokat érdemes akár heti rendszerességgel bevezetni az életmódunkba. A legegyszerűbb módja, ha kijelölünk egy tetszőleges napot, amikor kizárólag friss gyümölcsleveket, illetve magas klorofill tartalmú zöldekből – mint például a brokkoli, az uborka, a sóska vagy a saláta – készült turmixokat iszunk, valamint ezt kiegészítve fogyaszthatunk klorofill tartalmú étrend-kiegészítőt is.

 

2., Fogyasszunk napi szinten friss zöldségeket és gyümölcsöket

Zöldségből és gyümölcsből sosem elég. Érdemes mind a zöldséget, mind a gyümölcsöt rendszeresen beiktatni az étkezésünkbe. Gyümölcsöt a magas cukortartalom miatt leginkább a délelőtti órákban fogyasszunk. Kiváló méregtelenítő gyümölcs a citrom, a gránátalma, ha pedig zöldségekkel szeretnénk tisztítani a szervezetünket, a rukkola és a káposzta a legjobb választás.

 

3., Fordítsunk figyelmet a fehérjére az étrendünkben

Az életmódváltás során elengedhetetlen a megemelt fehérjefogyasztás, amit többféle módon is bevihetünk a szervezetünkbe.

“A hatékony izomépítéshez fontos, hogy sok fehérjeforrást fogyasszunk a nap folyamán, főként fehér húsokat, halakat és tojást. A tejtermékeket és a hüvelyeseket se felejtsük le az étlapunkról, illetve az étrendünket érdemes egy-egy shakerben elkészített fehérjével is kiegészíteni, amit főként edzés után ajánlok fogyasztásra, de egy-egy étkezés kiváltására is tökéletes” – tette hozzá Gyöngyösi Szilvia, a MyEatrend nagykövete.

 

4., Csökkentsük a stresszelést

A hatékony életmódváltás egyik kulcsa a stresszmentes élet. Így fontos tisztában lennünk azokkal a tényezőkkel, amelyek feszültté és stresszessé teszik a mindennapjainkat. Gondoljuk át, hogy mik azok a dolgok, amik hátráltatnak minket a céljaink elérésében, és törekedjünk arra, hogy minél jobban kizárjuk azokat az életünkből.