Öt lépés a szívbetegség megelőzéséért

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Az Egyesült Államokban 58 millióan szenvednek valamilyen szívbetegségben, pedig egy kis életmódváltással és néhány egyszerű lépéssel sokat tehetnénk egészségünk érdekében, mondja Dr. Anderson:

  • Legyen tisztában az egészségügyi értékeivel! Tájékozódjon orvosánál, hogy mi a vérnyomás, a koleszterin és a trigliceridek normális szintje.
  • Kezdjen el mozogni! Napi 20-30 perc séta 50%-kal csökkenti a korai halál kockázatát. A mozgás csökkenti a vérnyomást, a koleszterinszintet és a stresszt, ezen kívül jobb alvást biztosít, hangulatjavító hatása van, fejleszti a gondolkodást és megelőzi a memóriavesztést.
  • Nevessen! 15 perc nevetés felér 30 perc mozgással. A nevetésnek fájdalomcsillapító hatása van, olyan hormonokat szabadít fel az agyunkban, amitől jobb kedvünk lesz, valamint jó hatással van az erekre is.
  • A derékbőségét figyelje, ne a súlyát! A derékbőség jobban árulkodik az egészségi állapotunkról, mint a testsúlyunk, mivel a derékra lerakódott zsírréteg egyértelmű kapcsolatban áll a magas vérnyomással és koleszterinszinttel, valamint a cukorbetegség kialakulásnak is megnöveli a kockázatát.
  • Aludjon eleget! A kevés alvás megnöveli a vérnyomást és az étvágyat, stresszt és rossz közérzetet okoz, miközben lelassítja az anyagcserét és a gondolkodást.