Hét lépés az egészséges szívért

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

A programban az étrendre, mozgásra, dohányzásra és más kockázati tényezőkre tesznek javaslatot. “Ha az egészséges élet jellemzői egy emberben jelen vannak, szemmel látható ezek egészségre gyakorolt hatása” – mondta el Dr. Clyde W. Yancy, a Baylor Kardiovaszkuláris Intézet orvosigazgatója, a Szövetség elnöke. “Ekkor megnő a hosszú élet és a magas életminőség  esélye.”

A megelőzés segítségével a szívroham, a stroke (szélütés) és más szív-érrendszeri betegségek okozta halálozás kockázata akár 35 százalékkal is csökkenthető. Egy amerikai vizsgálat szerint az emberek nincsenek tisztában azzal, hogy például az inaktivitás és a helytelen táplálkozás is összefügg a szív-érrendszeri betegségekkel.

Az AHA szerint szív-érrendszeri egészsége annak ideális, aki:

– Soha nem dohányzott vagy több, mint egy éve leszokott.

– Testsúlyából és testmagasságából kiszámított testtömegindexe (BMI) nem haladja meg a 25-öt.

– Hetente legalább 150 perc mérsékelt intenzitású vagy 75 perc intenzív testmozgást végez.

– Étrendje egészséges: kevesebb kalóriát, több gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt, továbbá hetente négyszer eszik zsírosabb halat, például lazacot.

– Össz-koleszterinszintje 5,18 mmol/l alatt van.

– Vérnyomása nem magasabb, mint 120/80 Hgmm.

– Éhgyomri vércukorszintje 5,56 mmol/l alá esik.

A cikk a Circulation folyóirat január 20-i online kiadásában jelent meg.