Együtt veszélyes a két HIV gyógyszer

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

A két gyógyszer egyszerre történő alkalmazása szívritmuszavart okoz. ”Ez akár az úgynevezett kamrafibrillációhoz is vezethet, amely egy életveszélyt okozó szívműködési rendellenesség” – mondta az intézet egy munkatársa.

”Ez egy nagyon veszélyes állapot, ezért biztosítani szeretnénk, hogy mind a betegek mind az egészségügyi szakemberek megfelelően legyenek tájékoztatva a problémáról.” – teszi hozzá Edward Cox, az FDA Antimikrobiális Termékek Osztáyának igazgatója.

A HIV-fertőzöttek nagy részével egyszerre két gyógyszert szedetnek, hogy megakadályozzák az immunrendszerük összeomlását. Az Invirase-t 1995-ben dobták piacra, azzal a szándékkal, hogy a Norovirral és más készítményekkel lehessen kombinálni.

Az Amerikai Betegségmegelőző- és Kezelő Központ (CDC) számításai szerint csak az Egyesült Államokban 1,1 millió HIV-fertőzött él.