Dr. Beverly B. Green és kollegái a Washington Egyetemről az internetes egészségügyi tanácsadás hatékonyságát vizsgálták magas vérnyomással kezelt betegek esetében. „Felmérésünk során középkorú dolgozó felnőtteken vizsgáltuk az internetes kommunikáció hatékonyságát egészségügyi kérdésekben. A betegek rövid beszélgetéseket folytathattak orvosaikkal, és közölhették velük az otthoni vérnyomásmérések eredményeit” – nyilatkozta Dr. Green.
A felmérésben összesen 778 internet hozzáféréssel rendelkező magas vérnyomásos beteg vett részt. A kísérlet során az internetes egészségügyi tanácsadás hatékonyságát vizsgálták a normális orvosi vizsgálatokkal szemben. A betegeket három csoportra osztották: hagyományosan kezeltek, alap-internetezők és gyógyszerésszel kiegészített internetezők. Az „alap” internetezők egyeztethették vizsgálati eredményeiket orvosukkal emailen, míg a gyógyszerészek fel is írták a szükséges tablettákat és a kívánt vérnyomás eléréséig egyeztettek a betegekkel.
Az eredmények szerint a gyógyszerészi kommunikációval kiegészített internetes tanácsadás jóval hatékonyabbnak bizonyult, mint a másik két módszer. 12 hónap után a 3. csoportba tartozó betegek felének a vérnyomása mutatott normál értéket, míg ugyanez az arány az első két csoportban csak kb. 33 százalékos volt.
Az internetes kommunikáció napi huszonnégy órában elérhető, így állandó kapcsolatot jelent az orvos (vagy az egészségügyi szakértő) és a páciens között. A betegek ráadásul jóval szívesebben beszélnek problémáikról az interneten – nyilatkozta Dr. Green – Emiatt úgy gondoljuk, az internetes orvoslásnak nagyobb teret kéne engednünk, hiszen egyértelmű, hogy például a magas vérnyomásos betegek állapotát jelentősen javíthatja az online terápia.”
Dr. Green és csapata nemsokára folytatja az internetes egészségügyi tanácsadás hatékonyságának vizsgálatát, ezúttal majd az olyan krónikus betegségek esetében, mint a cukorbetegség.