Automata telefonhívásokkal a cukorbetegség ellen

A hívásokkal arra ösztönöznék a betegeket, hogy megtegyék azokat a lépéseket, amelyekkel megelőzhetik vagy késleltethetik a betegség kialakulását.

”Célunk az, hogy hosszabb élethez segítsük a betegeket, és az életmódbeli változtatások, valamint az orvosi ellátáshoz hozzá nem férő délnyugat-virginiai lakosság egészségügyi kimeneteleinek javítása révén kordában tartsuk a cukorbetegséget” – nyilatkozta Fabio Almeida, a Mezőgazdasági és Élettudományi Tanszék kutatója.

Almeida az oregoni InterVision Media vállalattal karöltve fejleszti az automatizált telefonos programot, amellyel a roanoke-i Carilion Klinika betegeit célozzák. A magas kockázatúként azonosított betegek diabétesz megelőzési oktatásban részesülnek, illetve egy DVD-t kapnak, amelyek abban segítik őket, hogy személyre szabott, testmozgást és diétát magában foglaló tervet dolgozzanak ki maguknak.

A betegekkel tartott kapcsolat azonban nem ér véget a tanfolyam végén. Ezt követően 16 automata, utánkövetési telefonhívást kapnak a következő hat hónapban, amelyben arról érdeklődnek a szakértők, hogy sikerült-e betartaniuk tervüket. A páciensek a nyomógombok segítségével válaszolhatnak, és a figyelemfelhívó válaszokat az egészségügyi szakemberek megvizsgálják. A résztvevők adatait tárolják, így a rendszer nyomon követheti a fejlődésüket, és az információk a kutatócsoportban maradnak.

”A krónikus betegségek kimenetelét többnyire javítani lehet azzal, hogy megtanítjuk a betegeknek, hogyan segítsenek önmagukon” – állítja Almeida. ”Automata telefonos rendszerünk egy olyan betegséget segít visszaszorítani, amely klinikai és pénzügyi tekintetben egyaránt járványos méreteket öltött.”