A lefekvés előtti laptop és mobiltelefon használat alvászavarokat okozhat

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Sok ember az ágyába is magával viszi mobiltelefonját, laptopját vagy tabletjét, hogy üzeneteket tudjon küldeni, e-maileket olvasni vagy az internetet böngészni. Ez, a tudósok szerint káros az egészségre. A kijelzők által kibocsájtott kék fény ugyanis zavarja az alvást és a munkateljesítményt, így negatívan hat az emberi szervezetre.

””A fény csökkenti a test alvást-elősegítő hormonjának, a melatoninnak a termelését, amit a tobozmirigy, egy az agy központjában található mirigy választ ki. Normális esetben, ha besötétedik a tobozmirigy fokozza a melatonin kiválasztását, amitől álmosnak érezzük magunkat és lefekszünk aludni. Ha viszont mesterséges fénynek tesszük ki magunkat késő este, azzal megzavarjuk a melatonin termelődését.

A Melatonin az, ami irányítja a nappalok és éjszakák érzékelését a testen belül vagy ahogy másképp hívják, a belső óránkat a cirkadián ritmusunkat. Így szabályozza az alvási ciklust. Ettől függetlenül ez nem csak egy természetes altató. A melatonin erős antioxidáns, ami védi sejtjeinket a károsodástól. A kutatók összefüggést találtak az alacsony melatonin szint és a rák kialakulása között.