Egészségügyi hírek

Az aszpirin növelheti a gyomor-bél vérzés kockázatát

Az alacsony dózisú aszpirin lehetséges megelőző hatásainak mérlegelésekor a szív-érrendszeri és a daganatos betegségek esetében a gyomor-bélrendszeri (orvosi szóval gasztrointesztinális, GI) vérzés kockázatát is figyelembe kell venni. A Clinical Gastroenterology and Hepatology legújabb kiadásában megjelent tanulmány szerint már az aszpirin kis dózisa is növeli a GI vérzés kockázatát, és a kockázatot még tovább fokozhatják az ezzel együtt alkalmazott szív-érrendszeri betegségek elleni gyógyszerek, például a clopidogrel és az alvadásgátlók. A protonpumpa-gátlókat szedő betegekben azonban csökken a vérzés kockázata.


Miről árulkodik szemünk?

Egy álmatlan éjszaka vagy klóros vizű uszoda után általában egyértelmű,...

Tovább »

Új eszköz mentheti meg a katonák életét

Sürgősségi orvosok egy új eszközt fejlesztettek ki, melynek segítségével megállítható...

Tovább »

Óvatosan a szívgyógyszerekkel, vérzést okozhat

A szívbetegségek kezelésében használatos gyakori gyógyszerkombinációk növelik a gyomor-bél traktus...

Tovább »

Ultrahangos kezelés a belsővérzések ellen

Új gyógyászati eszközt szeretne kifejleszteni az amerikai hadsereg. Az irányított...

Tovább »

A fogamzásgátlás hatékony fájdalom- és vérzéscsillapító

A folyamatosan szedett fogamzásgátló szerek hatékonyabbak a standard 28 napos...

Tovább »