Egészségügyi hírek

Rengetegen panaszkodnak az egészségügyre

betegszoba.hu


Másfélszer annyian fordultak bejelentéssel, panasszal az Egészségbiztosítási Felügyelethez (EbF) 2008 első felében, mint tavaly február és június között-derül ki a szervezet beszámolójából. A felügyeletet több mint 3500-an keresték fel.

A biztosítottak jogainak védelmére létrehozott Egészségbiztosítási Felügyeletnél (EbF) legtöbben az ellátások színvonalával és a betegjogokkal kapcsolatban fogalmaztak meg kifogásokat a panaszosok. Gyakran sérelmezték például a nem megfelelő betegtájékoztatást vagy az orvosok hozzáállását.

Az ügyfélszolgálati irodán, telefonon, levélben és e-mailben összesen 3534 megkeresés érkezett 2008. első félévében. Ennek 30 százaléka panasz, a fennmaradó 70 százalék egyéb bejelentés, tájékoztatáskérés volt. A Felügyelet munkatársai az észrevételek 80 százalékára azonnali tájékoztatást tudtak nyújtani. #img1#

Az EBF a beérkezett bejelentések és panaszok kivizsgálásán túl maga is kezdeményezett ellenőrzéseket, összesen 82 esetben. Emellett a Felügyelet munkatársai folyamatosan összesítették a kórházi várólistákat, vizsgálták a betegszállítókat és az Országos Mentőszolgálatot is.

Márciusban elkészült az OEP által finanszírozott kórházak, rendelők minőségi indikátorrendszere is. Az országban elsőként az érdeklődők az EbF honlapján negyvenezer adatot kérdezhetnek le az intézményekről.

A felügyelet az év első hat hónapjában 423 első fokú határozatot hozott, melyből 144 esetben bírságot szabott ki, 191 alkalommal elutasította a kérelmet. A kirótt bírságok átlagos összege 50 ezer forint volt, de 7 esetben 3 millió forintnál is több volt a büntetés.