Egészségügyi hírek

Hozzájárul az új technológia a hatékonyabb tanuláshoz?

betegszoba.hu


A brit kormány több pénzt fektetett az Interatív Táblákba (IWB) az iskolákban, mint bármely más ország. Vajon megérte? Hozzájárul az új adatkivetítő technológia a hatékonyabb tanuláshoz?

"Ezek a táblák óriási népszerűségre tettek szert az iskolákban" - mondta Sara Hennessy, aki a Cambridge-i Egyetemen Rosemary Deanyvel együtt vitte véghez a projektet. "De egészen mostanáig nem sikerült megfelelő bizonyítékot gyűjteni arról, hogy miként alakítják át az oktatást."

A rendszer áll egy számítógépből, melyet egy kivetítőhöz csatlakoztatnak, és egy hatalmas, érintésérzékelő táblához, melyen képek, grafikonok, animációk és videók jelennek meg. Jegyzeteket lehet írni közvetlenül a táblára is, a kézírást pedig azonnal át lehet alakítani gépelt szöveggé. A szöveget és a grafikonokat el lehet rejteni, és újra meg lehet jeleníteni. Egy speciális kamerát is lehet használni, így a tanulók is megmutathatják saját ötleteiket és képeiket. Munkájukat megoszthatják az osztálytársaikkal úgy, hogy kivetítik a táblára.

"Felfedeztük, hogy a tanárok miként alkalmazhatják a kivetítőt arra, hogy teret és időt biztosítsanak a tanulók számára. Meg akartuk vizsgálni, miként fejleszthető vele a gondolkodás." - mondta Dr. Hennessy. A kutatás kitér a technológiai alapú oktatás veszélyeire is, és figyelmeztet arra, hogy az időkényszer a technológia felszínes használatát eredményezheti.

A tanulmány során angol, történelem, matematika és tudomány szakos tanárok használták az interaktív táblát és a projektorokat, többféle módon.

Ha az összetettebb gondolatokat bekarikázzuk vagy kiemeljük, akkor sokkal konkrétabbakká válnak, a figyelem bizonyos összetevőkre irányítható ez által.
A megvilágítás, kinagyítás és zoomolás segíthet megvizsgálni a részleteket, így könnyebb a kulcsfontosságú gondolatokra összpontosítani.#img1#
A tárgyak osztályozásához használható a húzogatás és áthelyezés módszere
Az IWB technológia páratlan ereje abban rejlik, hogy lehetővé teszi korábbi órák felidézését, mely segíti az ismeretanyagok egymásra épülését. A kutatók felfedezték, hogy az IWB:

Új lehetőség ad a tanulóknak arra, hogy nyilvánosan is bemutathassák tudásukat, visszajelzést kapjanak munkájukról, újraformálhassák gondolataikat.
Párbeszédeket ösztönöz
Lehetővé teszi, hogy a tanárok alkalmazkodjanak az egyedi tanulási igényekhez
A projekt iránt érdeklődnek egyetemek, tanfolyamok és tanárképzők. A tanárok részére egy 5 CD-ROM-ból álló interaktív anyagot állítottak össze. Ezek főként a kulcskérdéseket emelik ki, nem pedig modelleket kínálnak. Úgy tűnik, máris nagy hatással vannak a tanárképzésre. A kutatók magabiztosan állítják, hogy nagyszerű fogadtatásban lesz része azok részéről, akik kiváló befektetési lehetőséget látnak benne.

"Látható, hogy ha az IWB jó kezekbe kerül, akkor kiváló motivációs erőt képvisel, nagyszerű eszközként funkcionál." - állítja Dr. Hennessy. " Lehetővé teszi a tanárok és diákok számára, hogy közösen alkossanak és teszteljenek ötleteket, új módon támogatja az aktív tanulást."