Egészségügyi hírek

Az ízek és hangok befolyásolják a vásárlásainkat

Medipress


A Brigham Young Egyetem és a Washington Egyetem professzorai által végzett kutatás során arra derült fény, hogy míg a látványra és hanghatásokra épülő hirdetések késleltetett vásárlásra ösztönzik az embereket, addig az érintésre és ízlelésre hatóak éppen ellenkezőleg hatnak.

Amint arról a Journal of Consumer Research című lapban közzétett kutatást vezető Ryan Elder, a BYU munkatársa beszámolt, a hirdetők egyre inkább tisztában vannak vele, milyen fontos, hogy az érzékszervekre hasson egy-egy reklám, ám a mostani kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy az sem mindegy, melyik érzékszerveket veszik célba. Elder és munkatársai négy laboratóriumi kísérletet végeztek el összesen több mint 1100 alany közreműködésével, melyek eredményeit a Journal of Consumer Research című lapban tették közzé.

Valamennyi kísérlet során arra az eredményre jutottak a kutatók, hogy az ízlelés és az érintés hatására az ember sokkal korábban mutat érdeklődést egy-egy termék vagy esemény iránt. Az egyik kísérlet során egy képzeletbeli étteremről olvastak ajánlót a kísérletben résztvevők, egy másikban egy nyári fesztivál helyszínéről, és mindkét kísérlet során előbb csaptak le az ajánlatra azok, akiket az ízekkel és érintésekkel befolyásoltak, mint azok, akiket a látvánnyal és hangokkal.