Táplálkozás

Táplálkozási tévhitek


Azon már nem lepődünk meg, hogy amit egyik nap csodadiétának kiáltanak ki, arról másnap kiderül, hogy semmit sem ér, sőt kifejezetten káros. Azonban úgy tűnik, a leghétköznapibb táplálkozási jótanácsok között is akad számos, amelyhez felesleges a továbbiakban ragaszkodnunk.

Az egyik közkeletű tévhit, hogy napi nyolc pohár víz elfogyasztása mellett könnyebben fogyunk. Ebből csak annyi igaz, hogy a víz eltelít, és így valamivel később éhezünk meg.

Sokak szerint káros a napközbeni nassolás, holott ha egészséges ételeket rágcsálunk főétkezések között, az még segíthet is a diétánkban, mivel megelőzi a vércukorszint drasztikus lecsökkenését szervezetünkben, ami falási rohamokhoz vezethet.

A szénhidrátra sem kell úgy tekinteni, mint az ördögre, hiszen egyes fajtáira szükségünk van a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz.

Az "este nyolc után már ne együnk semmit" módszer is csak azok számára érvényes, akik legkésőbb 11-kor ágyba mennek. Inkább az számít, hogy lefekvés előtt három órával már ne együnk, hiszen aki csak éjfél-egy óra körül meg aludni, annak nagyon sok az öt óra üres gyomorral.

Hirtelen ránk törő vágyainknak sem kell folyton ellenállni, hiszen ha néha engedünk a fagylalt csábításának, azzal még nem jön el a világvége.

A tejtermékektől való ódzkodás sem szükséges, inkább válasszunk alacsony zsírtartalmú tejet, joghurtot és sajtot, mert így nem vonjuk meg magunktól a szükséges kalciumot és D-vitamint.