Táplálkozás

Kiadós fogyókúrás étkezés


Ha valaki ritkábban fogyaszt több sovány fehérjéből álló étkezéseket, telítettebbnek érezheti magát, mintha gyakrabban enne kisebb adagokat - derül ki a Purdue Egyetem új kutatásából.

"Kiderült, hogy amikor a fogyókúrát folytató férfiak nagyobb mennyiségű fehérjét fogyasztottak, egész nap telítettebbnek érezték magukat, ráadásul a késő esti evési vágy is csökkent, és kevesebbet gondoltak az ételekre" - számolt be az Obesity szaklapban megjelent tanulmány szerzője, Heather J. Leidy, a Missouri Egyetem kutatója. "Az is kiderült, hogy a kis, gyakoribb étkezéseket előnyben részesítő általános trend ellenére az étkezés gyakorisága szinte semmilyen pozitív hatást nem gyakorolt az étvágy szabályozására. A kiadósabb étkezések az étvágy csökkenését eredményezték, és az emberek telítettnek érezték magukat. Hangsúlyoznám ugyanakkor, hogy ez a három kiadós étkezés korlátozott kalóriamennyiségűek volt, méretük pedig megfelelt a hatékony fogyókúra követelményeinek."

Wayne W. Campbell, a Purdue Egyetem élelmiszer és táplálkozástudományi professzora azt tanácsolja a fogyókúrázóknak, hogy adjanak mérsékelt mennyiségű fehérjét a napi háromszori kiadós étkezéshez az étvágy korlátozása és a telítettségérzés biztosítása érdekében. A tojás és a sovány sertéshús kiváló fehérjeforrás, és ha olyankor illesztik be ezeket az étrendbe, amikor általában nem fogyasztanak fehérjét, például reggelire és ebédre, hatékony stratégia lehet a testtömeg szabályozásához, a telítettségérzés biztosításához, és az öregedő emberek számára fontos sovány szövettömeg megőrzéséhez.