Táplálkozás

Egy könnyű reggeli elősegítheti a zsírégetést

betegszoba.hu


Számtalan közegészségügyi felmérés bizonyítja a testmozgás és a kiegyensúlyozott étrend jótékony egészségügyi hatásait, ezek hiánya ugyanis komolyan befolyásolhatja egyes súlyos krónikus betegségek (kóros elhízás, cukorbaj, daganatos betegségek) kialakulásának kockázatát.

Egyes szakértők szerint a testmozgás és az étrend egymásra is hatással vannak. Az éhgyomorra végzett testmozgás például növelheti az elégetett zsírok mennyiségét. A testedzés előtt fogyasztott alacsony szénhidráttartalmú ételek is hasonló hatással lehetnek, szervezetünk ugyanis a glükóz helyett zsírt éget.

A vérben lévő glükóz koncentrációja értelemszerűen sokkal magasabb a magas glikémiás indexű ételek fogyasztása után, mint az alacsony glikémiás indexű ételek esetében. Az alacsony glikémiás indexű ételek fogyasztása után jelentősen nő a plazmamentes szabad zsírsavak (FFA) aránya a vérben. Ez jelzi, hogy a szervezet mennyi zsírt éget el.

A vizsgálatok szerint az alacsony glikémiás indexű ételekben gazdag reggeli után végzett testmozgás során több zsírt égethetünk el, ezek az ételek ugyanis fokozzák a zsír oxidációját. "Egy könnyű reggeli a testmozgás előtt feltölt energiával, és segít a zsírégetésben is" - nyilatkozta Dr. Emma Stevenson, a kutatás vezetője.