Táplálkozás

Antioxidánsokkal teli a pattogatott kukorica


A natúr - nem vajban elkészített - pattogatott kukoricáról már egy ideje megtudtuk, hogy diéta során is fogyasztható, hála az alacsony kalóriatartalmának. Nemrég azonban az is kiderült, hogy tele van antioxidánssal is.

Az új hírnek nemcsak a diétázók, hanem az egészséges táplálkozás hívei is örülhetnek. Az antioxidánsok, vagyis a polifenolok ugyanis segítenek legyőzni a szervezet számára ártalmas, a sejteket károsító molekulákat. Az antioxidánsok egyébként többnyire a különböző zöldség-és gyümölcsfélékben fordul elő, ezért az orvosok és a tudósok már régóta hangsúlyozzák a fogyasztásuk fontosságát. Most azonban Amerikai Kémiai Társaság kutatói felfedezték, hogy egy adag pattogatott kukoricában 300 mg antioxidás található. Ez a mennyiség majdnem kétszer több, mint amit egy adag gyümölcs tartalmaz általában (160 mg). A finom ropogtatnivaló ezenkívül rostokat és vizet tartalmaz, vagyis, ha le tudunk mondani a vajas, sajtos vagy egyéb mártásokról, valóban bűntudat nélkül ehetünk belőle.

A kutatók azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy míg más zöldségek vagy gyümölcsök, amelyek antioxidánsokat tartalmaznak, vitaminokban is gazdagok, a kukorica azonban 100 százalékig feldolgozatlan teljes kiőrlésű gabona, ami, bár fedezi a napi szükséglet 70 százalékát, nem tartalmazza a létfontosságú tápanyagokat. "A levegőn pattogtatott kukorica tartalmazza a legkevesebb kalóriát, a mikrós fajtában kétszer több van" - tette hozzá Joe Vinson, a kutatás vezetője.