Sport

Táncra fel


Már heti két társastánc óra is segíthet visszaadni az idősebbek egyensúly érzékét és hajlékonyságát, amivel megelőzhetik a korosztályra jellemző egyensúlyvesztéses eséseket - állítják a Sydney Egyetem kutatói.

A Western Sydney Egyetem és a Sydney Egyetem Egészségügyi Intézet közös kutatásából kiderült, hogy az idős korban oly gyakori egyensúlyvesztés miatt bekövetkező eséseket hatékonyan meg lehetne előzni a társastánccal. Dr. Dafna Merom, a kutatás vezetője szerint ugyanis széleskörűen elismert, hogy idős korban az esések okozzák a leggyakoribb problémát, amit azonban 37 százalékkal is csökkenthet a tánc.

"Tudjuk, hogy a formális edzésprogramok - különösen azok, amelyek magukban foglalják az egyensúly fejlesztését - segítenek megelőzni az eséseket. Sokszor azonban mégsem ezek a leghatékonyabb módszerek, szerintünk vannak jobb alternatívák is" - tette hozzá a kutató.

Az eddigi tanulmányokból kiderült, hogy azok az idősek, akik valaha táncoltak, sokkal jobb egyensúlyérzékkel és tartással rendelkeztek, valamint ritkábban is estek el. Dr. Merom programja heti két táncórát tartalmaz, melynek célja, hogy bemutassa az olyan klasszikus társastáncokat, mint a rumba, a salsa, a keringő vagy éppen a rock n roll.

"A tánc egy összetett érzékszervi, motoros és ritmikus mozgás. Előzetes vizsgálatok kimutatták, hogy ígéretes alternatív edzés lehet az esések ellen" - fűzte hozzá Dr. Merom. A tudósok az újabb kutatásukhoz most 450 időskorú önkéntes jelentkezését várják, akik egy éven keresztül hetente kétszer eljárnak majd erre a speciális programra.