Egészséges életmód

Tévhitek és igazságok a kávéról


Presszókávé, tejeskávé, capuccino - ahányan vagyunk, annyiféleképpen szeretjük a kávét. Erről az italról még az is sok mindent tud, aki egyébként nem kávézik. Mi az igazság a tények és tévhitek körül?

A koffein öl - igaz, azonban ehhez gyors egymásutánban kellene 80-100 csészényivel elfogyasztani belőle. Inkább senki ne próbálja ki.

A kávé jó hatással lehet ránk - Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai kávéjával oldja meg a napi antioxidánsbevitelt, egy-két csésze már elegendő ehhez. Ha nem szereti a kávét, igyon fekete teát, amely a második legnépszerűbb antioxidáns-forrás, ezután következik a banán, a szárazbab és a kukorica.

A koffein növeli a női libidót - patkányok esetében legalábbis ez a helyzet. Embernél ez valószínűleg csak a nem rendszeres kávéivókra vonatkozik.

A koffein csillapítja a fájdalmat - Két csésze kávé megivásával csökkenthető az izomláz, derült ki egy vizsgálatból, azonban a résztvevők egyike sem kávézott rendszeresen.

A kávé ébren tart éjszaka - épp ezért javasolják, hogy lefekvés előtt 6 órával már ne fogyasszuk.

A koffeinmentes kávéban is van koffein - 5-10 csésze koffeinmentes kávé koffeintartalma megfelel 1-2 csésze normál kávénak.

A koffeinmentes kávé előállításához vegyszereket használnak - A kávébabot gőzölik, így az oldott koffein a felszínre emelkedik, ahonnan egy szerves oldószer, a metilén-klorid segítségével távolítják el.

A koffein nem keserű - a kellemetlen ízért az antioxidánsok felelősek.

A pörkölés és a főzés módja teszi a jó kávét - Pörkölés során a kávébab belsejében található olajok kiszabadulnak, minél több olaj szabadul ki, annál erősebb az íz. A kávéfőzés során minél több ideig érintkezik a víz a kávéval, annál magasabb lesz a koffeintartalom.

A kávét kecskék fedezték fel - Egy évezreddel ezelőtt Afrikában egy kecskepásztor vette észre, hogy nyája egész éjjel ébren maradt, miután kávécserjékről legeltek.