Egészséges életmód

Életmódváltás ésszel


Ha az ember rászánja magát, hogy átáll az egészséges étkezésre, igen nagy kihívásokkal találja szemben magát. Az alábbiakban E. A. Stewart táplálkozási szakértő segítségével azokat a leggyakoribb hibákat vesszük sorra, amelyeket a hirtelen fellelkesült háziasszonyok gyakran elkövetnek e téren.

Sokan csak a friss zöldségben és gyümölcsben bíznak, amit igen nehézkes minden nap beszerezni, főleg, ha nincs a közelünkben piac. Pedig a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök ugyanolyan tápértékkel bírnak, mint friss változatuk, és igen praktikusak, hiszen bármikor előkaphatjuk őket a mélyhűtőből, így percek alatt előáll a finom étel. Ráadásul a mirelit termékek éppen akkor kerülnek fagyasztásra, amikor a legfrissebbek, így szinte vitamindúsabbak, mint a friss, esetleg import termékek, melyek hetekig állnak a raktárakban.

Ha salátát szeretnénk készíteni, ne csak a megszokott fejes salátára gondoljunk, hiszen számos gyümölcsből, a krumpliból vagy diófélékből is ízletes lakomát készíthetünk. A barna rizsen kívül pedig bátran kísérletezzünk egyéb gabonafélékkel is, mint a bulgur (török rizs), a quinoa (perui eredetű gabonaféleség) vagy a köles.

A zsírtól sem kell ész nélkül rettegni, csupán kerüljük a telített és a transz-zsírokat, helyettük inkább növényi olajjal főzzünk, próbáljuk ki az oliva-, repce- vagy szójaolajat.

Az is nagyon fontos, hogy mindig egy héttel előre tervezzük meg étrendünket és bevásárló listával induljunk el a szupermarketbe, mert így elkerülhetjük, hogy hirtelen felindulásból olyan ételek kerüljenek a kosarunkba, amiknek nem kellene.

Végezetül, az sem túl üdvös dolog, ha az egészséges étkezés címén valamilyen ételcsoportot teljesen kizárunk az étrendünkből. Ahelyett például, hogy minden szénhidrátot megvonunk magunktól, inkább határozzuk el, hogy kerüljük a finomított szénhidrátokat és helyettük teljes kiőrlésű gabonatermékeket fogyasztunk.