Egészséges életmód

A lefekvés előtti laptop és mobiltelefon használat alvászavarokat okozhat

betegszoba.hu


Ha lefekvés előtt sms-ezünk, e-mailt olvasunk vagy internetezünk, azzal ártunk az egészségünknek. A készülékek által kibocsájtott kék fény zavarja az alvást és a munkateljesítményt a tudományos szakértők szerint.

Sok ember az ágyába is magával viszi mobiltelefonját, laptopját vagy tabletjét, hogy üzeneteket tudjon küldeni, e-maileket olvasni vagy az internetet böngészni. Ez, a tudósok szerint káros az egészségre. A kijelzők által kibocsájtott kék fény ugyanis zavarja az alvást és a munkateljesítményt, így negatívan hat az emberi szervezetre.

A fény csökkenti a test alvást-elősegítő hormonjának, a melatoninnak a termelését, amit a tobozmirigy, egy az agy központjában található mirigy választ ki. Normális esetben, ha besötétedik a tobozmirigy fokozza a melatonin kiválasztását, amitől álmosnak érezzük magunkat és lefekszünk aludni. Ha viszont mesterséges fénynek tesszük ki magunkat késő este, azzal megzavarjuk a melatonin termelődését.

A Melatonin az, ami irányítja a nappalok és éjszakák érzékelését a testen belül vagy ahogy másképp hívják, a belső óránkat a cirkadián ritmusunkat. Így szabályozza az alvási ciklust. Ettől függetlenül ez nem csak egy természetes altató. A melatonin erős antioxidáns, ami védi sejtjeinket a károsodástól. A kutatók összefüggést találtak az alacsony melatonin szint és a rák kialakulása között.

 

Alvásminőség felmérés

Kérjük töltse ki alvástesztünket, amellyel most részt vehet nyereményjátékunkon is! A 2016.09.05 - 10.31 között kitöltött tesztek között 10 db 5.000.- Ft értékű Pharma Nord ajánékcsomagot sorsolunk ki.