Dohányzás

12 Tipp - Hogyan csökkentsük dohányzásunkat


Az elszívott cigarettamennyiség csökkentése bár nem lehet végleges cél, hiszen az a teljes leszokás lenne, mégis több mint a semmi.

Ha úgy érzi még nem áll készen a teljes leállásra, a mennyiségi változtatás lehet a jó irány. A cigarettamennyiség csökkentése esetén legyen szigorú, következetesen tartsa számon az elfüstölt szálakat és törekedjen a folyamatos előrelépésre.

Hasznos tippek:

- Pontosan kövesse a dohányzási szokásait, ha automatikusan gyűjt rá sokkal nehezebb betartani az előírt mennyiséget. Kérdezze meg magát minden rágyújtás előtt, hogy tényleg szükséges-e. Próbáljon szokatlan dolgokat csinálni, fogja cigarettáját a másik kezébe és ne a megszokott helyeken dohányozzon.

- Tanulmányozza egyéb szokásait (evés, alkoholfogyasztás, közös dohányzások) és változtasson a dohányzással összefüggő cselekvéseken

- Döntse el napi adagját és a többi szálat vegye ki a dobozból

- Kezdje egy kicsit később a napi első szálla

- Ne szívja végig a cigarettát. Hagyja abba a felénél vagy a háromnegyedénél.

- Váltson olyan márkára amit nem igazán szeret. Válasszon kisebb nikotintartalmú cigarettát már a próbálkozás előtt, hogy szervezete is alkalmazkodni tudjon.

- Ne ürítse a hamutartót túl sűrűn, hogy lássa hány szálat füstöl el adott idő alatt. Gyűjtse a csikkeket látható helyen, ez elég elrettentő tud lenni.

- Tartsa cigarettáját nehezen elérhető, vagy nehezen nyitható helyen.

- Mindig használja el a teljes dobozt mielőtt újat venne és nem vegyen kartonos kiszerelést.

- Ne vigyen magával cigarettát, ha elmegy otthonról.

- Ne kérjen és ne fogadjon le cigarettát más dohányosoktól.

- Érdeklődjön sikeresen leszokott dohányosoktól, hogy mi volt a siker és a kitartás titka.

- Egyelőre ne gondoljon a teljes leszokás határidejére.